Színes » Tudomány

A fiatalok memóriáját sem kíméli a féktelen ivászat

Spanyol kutatók szerint a rendszeres és túlzott alkoholfogyasztás a fiatalok hosszú távú memóriáját is komolyan károsítja.

MEGOSZTÓ PDF email





Hasonló cikkek
Klímaváltozás

Emlősök pusztulhatnak el a klímaváltozás miatt

Az emlősök tíz százaléka pusztulhat ki a...
Kéz a kézben román és magyar: még ha csak a világűrben is

Magyar és román, kéz a kézben az űrben

Nemzetegyesülés történt, legalábbis a légkörön...
Bedohazi

Sikeres a rákellenes vírus

Túl van az első teszteken az a méretre szabott vírus,...

Bedohazi
Bedohazi
szerkesztoÍRTA: UH.RO
2011. május 18., 11:02
0 hozzászólás. 


A kutatók szerint a túlzott alkoholfogyasztás következtében azért romlik az új információk elraktározásának képessége, mert az agytörzsben található és a tanulási, illetve memorizálási folyamatokért felelős hippokampusz, rendkívül érzékeny az alkohol mérgező hatásaival szemben. Az Alcoholism: Clinical and Experimental Research című szakfolyóiratban megjelent tanulmány 122 spanyol egyetemista bevonásával készült. A 18 és 20 év közötti résztvevőket két csoportra - az alkoholhoz fűződő kapcsolatuk alapján absztinensekre és elkötelezett "nagyivókra" - osztották a szakemberek.

A fiatalokat ezután neuropszichológiai vizsgálatoknak vetették alá, amely során vizuális és szóbeli információkat kellett visszaidézniük. Az alkoholfogyasztók csoportja mindkét feladatban rosszabbul teljesített a nem ivókhoz képest. A tanulmány szerint a gyakori ivászat a hosszú távú memória egyik fajtájaként számon tartott, deklaratív memóriát befolyásolja. "Eredményeink egyértelmű összefüggést mutattak ki a féktelen alkoholfogyasztás és az újonnan kapott verbális információk elraktározásának csökkenő képessége között a fiatal, egészséges egyetemisták esetében" - mondta Maris Parada, a spanyolországi Universidade de Santiago de Compsotela kutatója.

"Ez az összefüggés még az olyan további befolyásoló tényezők figyelembe vételét követően is hangsúlyos volt, mint az intelligencia szint, a neurológiai és pszichopatológiai rendellenességek esettörténete, a kábítószer-használat, vagy a családban előforduló alkoholizmus" - idézte a szakembert a The Daily Telegraph című brit lap internetes kiadása.

Az eredményeknek azért van nagy jelentőségük, mert a mértéktelen alkoholfogyasztás egyre növekvő problémát jelent Nagy-Britanniában és más európai országokban is, különösen a fiatalok és az egyetemisták körében - hangsúlyozták a szakemberek. "Mivel a túlzott alkoholfogyasztás negatív következményei kapcsán elsősorban a közlekedési balesetekre, az erőszakos, vagy viselkedési rendellenességekre irányul a legtöbb figyelem, ezért a társadalomnak és a diákoknak sincsenek kellő ismereteik az ivászat agyműködésre gyakorolt negatív hatásairól" - hangsúlyozta a szakember.

Forrás: MTI


0 hozzászólás

hirdetes

hirdetes
Hozzászólások | Szabályzat

Hozzászólások Copyright (C) 2009 uh.ro. Minden jog fenntartva."