Itthon » Közélet

Kipróbáltuk a mesevonatot!

Mivel az előző évekhez képest új útvonalon közlekedik, muszáj volt letesztelnünk a szép sárga vonatot, ami azóta megzöldült, mert kicserélték.

MEGOSZTÓ PDF email

Hasonló cikkek
FeketeBZoltan6a

Elhunyt Fekete B. Zoltán újságíró

Váratlanul elhunyt Fekete B. Zoltán, az Udvarhelyi...
BorbolyHomorodmegbeszeles

Nagy terveik vannak Borbolyéknak Homoródfürdővel

Annyira, hogy a megyeelnök a tervekről szóló...
fotó: Székelyudvarhelyi Polgármesteri Hivatal/Lőrincz Csaba

Nagyon, de nagyon sok pénz érkezik a városba

A gimi, a színház, a leendő kézilabda-akadémia és a...

Sziasztoook! Fotók: Gál előd, Dézsi Károly
szerkesztoÍRTA: SIMÓ VERONIKA
2016. december 22., 15:53
0 hozzászólás.

Amióta megkezdődött a karácsonyi vásár ezt a napot vártuk a legjobban, hogy végre felülhessünk rá.

Szigorúan felnőtt felügyelettel érkeztünk mindannyian a Városháza-térre kedden délután. Ufó felvállalta az apuka szerepet, és vett nekünk egy finom forró kürtőskalácsot, amit persze maradéktalanul felfaltunk, mire felültünk a műanyagablakos vagonba.

Lentről nem nagyon tetszett, hogy fólia ablaka van a vonatnak, amikor felültünk, akkor jöttünk rá, hogy amilyen ronda, olyan hasznos a vaskos mínuszokban.

Az első járatot pont lekéstük,

Ufó papa meg is szidott rendesen, de legalább így nem kellett hosszú sorban állnunk a jegyekért.

A jegyárus hölgyek egy szalmaállomáson árulták a vonatjegyet. Két lejért adták darabját. Az állomás melletti szalmaházban magyar népmeséket lehetett nézni, amíg vártuk a vonatot, ami aztán olyan hirtelen berobogott, mint a mesében Király kis Miklós a háromlábú lován.

Felültünk, épp hogy befértünk az ülésekbe (el is foglaltuk a fél vagont), a biztonsági bácsi eltépte a jegyeinket, indulás!

A járművön belül valamivel kellemesebb volt a levegő hőmérséklete, mint kívül, és diszkréten szólt a Jingle Bells a hangszórókból. A vonat a református templom mellől indult a Bethlen Gábor utcán, befordult a törvényszék mellett a Tompa László utcába, majd a Vár utcán kikanyarodva visszatért a Városháza térre. Ezt a távot körülbelül 10-15 perc alatt tette meg a délutáni csúcsforgalomban. Edit meg is állapította, hogy gyorsabban haladtunk, mint taxival.

Menetközben persze integettünk a járókelőknek, volt, aki mosolygott, és visszaintett, de a legtöbben csak furcsán néztek. Nem nagyon értettük, miért. A vonatból integetni kell, nem?

A mozdonyban egyébként egy Suzuki Vitara motra lapult. A mozdonyvezető panaszkodott a sofőrökre, azt mondta, nem előzékenyek, nehezen engedik be a forgalomba a különleges járművével. Pedig a vonatnak pontosnak kellene lennie.

Elromlott az új, visszajött a régi

Kedden még egy egyvagonos, sárga vonattal robogtunk a központban, amiről Bálint Benedek Pál, a városháza szervezési osztályának munkatársa azt mondta: ez a járgány nem azonos az előző években használtakkal amiatt, hogy a vonat útvonalát megváltoztatták, most már a városi forgalomban halad, ezért biztonsági okokból választották a rövidebb, és oldalt zárható szerelvényt.

A sárga mozdonynak azonban időközben meghibásodott a fékrendszere, ezért szerdára már visszahozták a régit - tudtuk meg Dézsi Károlytól, a mesevonat ügyintézőjétől.

mesevonat

A mesevonatot egyébként ugyanattól a szovátai cégtől bérli a városháza évek óta. A szerelvény 8 napos használata 7 ezer lejbe kerül, amit az eladott jegyek árából térítenek meg.

Az udvarhelyi napközisek, óvodások és iskolások idén is utazhatnak ingyen egy alkalommal, összesen 4 ezer ingyen jegyet osztottak szét közöttük.

A mesevonat hétköznapokon 16 és 19, hétvégén pedig 11 és 20 óra között közlekedik. Jövőre is utazunk!